Kan man få revit til at skrive 10.000 når man sætter koter af?

6 svar [Seneste indlæg]
Anton
Antons billede
Junior borger
Indmeldt: 24/01/2010

Hej
Som jeg har skrevet i overskriften mangler jeg hjælp til at få revit til at skrive 10.000. Jeg har flyttet min kvote fra 0 til 10000, men jeg mangler bare at kunne sætte et . ind. Er der nogen som kender det problem, og kan hjælpe? Det skulle gerne være sådan at når jeg går under 10.000 står der 9.850 og over står der 10.150.
Håber i kan hjælpe.

Kommentarer
Krabbie
Krabbies billede
Admin

Hej Anton

Uden at være helt sikker burde du kunne under fanen "Manage" vælge "Project Units"

I bunden af det vindue kan du sætte komma og tusind-talsseparator...

Jeg har ikke prøvet det, men kunne forstille mig det virker.

- Kasper
- BIMbyen.dk

Nicklas
Nicklass billede
Admin

hov, nej det må du ikke gøre! Så ændre du hele projektet til at regne i meter. Du skal klikke på dit spot elevation tag. Tryk ”Edit Type”, Klik på knappen ud for Unit Format. Fjern fluebenet i Use project settings. Sæt Units til meter og i Rouding vælger du 3 decimaler.

- Initiativtagere til BIMbyen.dk

Krabbie
Krabbies billede
Admin

Nej det begynder ikke regne i meter, det er kun hvis du ændre på måleenheden i feltet "Length"

Jeg snakker om feltet i bunden hvor man kan vælge hvordan den skal opdele tallene. Jeg ændre den ofte så jeg slipper for at skrive fx 15.34 og i stedet kan skrive 15,34 og den så acceptere det.

- Kasper
- BIMbyen.dk

Krabbie
Krabbies billede
Admin

Jeg har leget lidt med det nu og har lagt et screenshot af hvordan du gør. Det jeg skrev var rigtig nok og det er Nicklas også, men du kan også sætte flueben i "Use digit grouping". Så skal du bare på forhånd have ændret din tusindtalsseparator. Ellers for du et komma i stedet for et punktum.

BilagStørrelse
udklip.png 26.88 kB
udklip2.png 97.49 kB

- Kasper
- BIMbyen.dk

Anton
Antons billede
Junior borger

Tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge..

mlet
mlets billede
Junior borger

jeg går ud fra, det "koter" og ikke "kvoter" der tales om?
mvh